2017年12月13日 星期三

柚皮

       一向愛吃一些有嚼勁的食物,自從看到老人家在老人院和醫院吃一些煮至腍爛或磨碎的食物,更加明確知道要趁還有牙齒及牙力要吃有嚼勁的食物,腍到一pat嘢等冇牙才吃吧!
    最怕吃酒樓那些墊底的柚皮,往往都是腍到一Pat嘢!本來柚皮是剩餘物資,沒人要的東西,因酒樓採用,由不用錢變成要用錢去買,買一個原整的柚子便有柚皮了。
    從前柚皮的處理較煩複,先將柚皮的表皮青色部份用炭火燒焦,再刮去燒焦部份,浸幾天水,再汆水,用鯪魚煎熟,取肉,魚頭尾及骨熬湯作上湯用,加上麵豉,及去骨的鯪魚肉去煮柚皮。難有炭火,便改成將柚皮青色部份削去,現代人求快速,柚皮浸水後,祗要頻繁的搾出水份換水,一天數次,浸24小時,取少許咬嚼沒有澀味便可用,便不用等浸數天了,將浸好之柚皮搾乾水,燒熱一鍋水,將柚皮汆水一分鐘,投入冰水中降溫,取出搾乾水份切件,少許豬油爆炒柚皮,我用蠔油,老抽,磨豉,清雞湯代替魚湯,炆煮一會至理想腍度,收汁即成。可惜細少唔吼!大爺吃得津津有味。

19 則留言:

  1. 我自細就不喜歡柚皮…
    雖則父親愛吃,可能是功夫多罷,所以一年之中都難得有幾次可食!
    但到現今年紀,我已不抗拒了,還幾鍾意食呢!

    回覆刪除
    回覆
    1. 柚皮咁正你都唔喜歡? 我祖母生前最喜歡整甜柚皮,非常好食!

      刪除
    2. 真的很奇怪,年少時很多不吃的食物,甚至是怕吃,隨著年紀漸長,又慢慢改變至愛吃,所以孩子偏食我也沒有強迫要吃所有不吃的東西,可能年紀大了也如我一樣,會吃。

      刪除
  2. 細少唔吼!
    大爺吃得津津有味。

    回覆刪除
  3. 我都鐘意咖,但懶整,加上依家又唔可以食柚子,所以唔敢食.

    回覆刪除
  4. 我都唔喜歡食柚皮,而且覺得用好多功夫
    大爺欣賞,哂啲功夫都值得。

    回覆刪除
  5. 我都鍾意食柚皮,相公更鍾意,後生的不懂欣賞。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我覺得後生隨了食物的欣賞,對事物的看法也不同。

      刪除
  6. 回覆
    1. 炭火燒焦,要揾個炭爐,咁都唔容易喎!
      我都係用你的簡易方法,但都十幾年冇煮啦!

      刪除
    2. 要揾個炭爐,真係唔容易,簡化方法也OK啦!

      刪除
  7. 軒姐: 我細時都有食過柚皮,好鐘意食呢!不過大了不懂得整好耐都無食啦!~小滿

    回覆刪除
    回覆
    1. 小滿:你住的地區有沙田柚賣嗎?

      刪除
  8. 軒姐: 有柚子賣是不是沙田柚我又唔識分别喎! 不過都不是常有近中秋節才有得賣㗎! ~小滿!

    回覆刪除
  9. 是否黄皮就是沙田柚了! 哈哈!! ~小滿

    回覆刪除
    回覆

    1. 正宗沙田柚係個頂好高好長,有機會我影張相po上嚟。

      刪除